Grundfos mascot

Lavet af Palle Christensen

 

Mål: Gennem synliggørelse at nedsætte ulykkerne på Grundfos.

Min strategi: Ved at skabe en Grundfos mascot for kampagnen har folk lettere ved at huske og passe på i deres arbejde, når de har en konkret figur at relatere til.

Metode: Tegne Grundfos Mascot, med tilhørende foldere og plancher, der kan synliggøre øget fokus på arbejdsulykker. En venlig attitude – ikke løftede pegefingre, der fortæller hvad man kan gøre og hvad der forhindrer ulykker. Folietryk sat på spånplade med digitalt ur, der tæller dage siden sidste ulykke.

Resultat: Væsentlig reduktion i antallet af ulykker som følge af Grundfos mascotten og folderne, der er placeret world wide på de forskellige fabrikker.

 

Grundfos mascot tegnet og design af Palle Christensen

Vandposten et internt magasin på Grundfos, der viser effekten af Grundfos mascot "Grundfospumpemanden"

Grundfos-mascot pumpemanden-planche-af-palle-christensen

Grundfos-pumpemand-folder-af-palle-christensen

 

 

Category: Grafisk design