Category:
Grafisk designAbout
Sports Academy Viborg
Ny visuel identitet af Palle Christensen
Info: Et sports college der kombinerer skole med forskellige sportsgrene.
Uddannelsen varer fra 1 og 4 år med professionelle instruktører og spillere på højeste plan.
Mål: Efter flere år med færre elever, var der brug for en ny strategi og visuel identitet.
Min strategi: En komplet ny og mere ungdommelig grafisk stil og et mere direkte sprog var nødvendigt. Kort og præcist at skitsere, hvad der bliver tilbudt på Sports Academy Viborg og hvad JEG som elev får ud af det. Den visuelle identiet skulle med andre ord få uddannelsens dna ind under huden på de unge. Derfor inddragede jeg elever i processen.
Udarbejdelse af: Logo, visitkort, brevpapir, mailsignatur, annoncer, banner, plakater, roll ups, foldere, fotos etc.
Resultat: Flere elever i et meget konkurrencepræget segment og positive tilbagemeldinger på design og brug af sprog fra selve målgruppen.
Logo processen – grøn farve der illustrerer ungdom, friskhed og håb. De tre forbogstaver i logoet kan bruges i daglig tale som SAV. Viser de forskellige veje de unger tager i uddannelsen og bevægelse. Let genkendeligt og let at placere på tøj, tasker, skilte og resten af marketingmaterialerne.
Sports Academy Viborg: mailsignatur – webbanner – visitkort – brevpapir.
En af mange plakater, webgrafik og power point skabeloner.
Hovedfolder for skolen – kort og præcis beskrivelse af hvad der bliver tilbudt.
Roll ups for de forskellige sportsgrene, placeret på skoler for at tiltrække elever.
Logoplacering på elevernes tøjpakker. De er om nogen et aktivt brand for skolen udadtil.
Et af mange Facebook covers for Skolen.
En helt ny og grafisk ren hjemmeside der tilpasser sig mobile platforme, som er det medie de unge hovedsageligt benytter. Det skal være pænt på alle enheder.